5 Ocak 2010 Salı

CANIM CİĞERİM - TAKSİM


İki gün aç kalın. Hiçbir şey yemeyin. Ziyafet çekeceğiz burada. Önce gelecek kavurlmuş soğanlar, bol sumaklı, yanında lavaşlar, acılı Antep ezmesi, roka, bol maydanoz. İlk başta bunlarla ön hazırlık yapacağız. Ne yemek istersiniz? Ciğer, et şiş, tavuk... Çoğunluk ciğer yiyor benden söylemesi ben genelde et şişi tavsiye ederim. Ciğeri tek tük başkalarından otlanırım.. Ayran da cabası hani. Ya künefe? Ona yer kaldı mı? Sıkıştıracağız artık bir şekilde...

burası Canım Ciğerim. İstanbul'un birçok yerinde çakmalarını görebilirsiniz. Ama 'Başka Şubemiz Yoktur'. Burası Asmalımescit'te. Yaklaşık 10 yıldan beri burada hizmet veren CanımCiğerim Türkiye'nin en iyi ciğercisi olarak gösteriliyor. Bir Cumartesi akşamı. Canım Ciğerim'e varmadan uzaktan öyle bir sıra gördüm ki... Siz deyin ekmek sırası, ben diyeyim konser sırası... Yok, millet ciğer yemek için yağmur altında sıra bekliyor. Önümüzde en az 10 kişi var. Gider miyiz? O kokuları duyduktan sonra asla.

Bu Canım Ciğerim'e ikinci gidişim. İlki yine çok güzeldi. Hatta çok fazla yiyemesem de daha da güzeldi. Ama bundan da çok keyif aldım. Hesap ne kadar diyecek olursanız? 3 kişi. Birer porsiyon şiş. Her porsiyonda 10 şiş var. 3 ayran ve sonunda da ortak yediğimiz bir porsiyon künefe. Toplam 68 TL ödedik. İnanın o yemeğe az bile. Bir gidin bana hak vereceksiniz...

Hiç yorum yok: