18 Mayıs 2011 Çarşamba

PORTA PERA - TAKSİM - İSTANBUL

Bağdat Caddesi’ndeki Num Num’ı yazdıktan sonra burasını kaleme almak o kadar keyifli ki, kalemim yani modern deyimle klavyemde parmaklar kendi kendine hareket ediyor adeta, dans ediyorlar… Porta Pera Taksim Beyoğlu’nda bir cafe&restaurant. İstiklal Caddesi’nin hemen girişinde, meşhur ayakta bekleme mekanı Burger King’in hemen sırasında…

Mekanın dizaynı İtalyan işi, belli… Sokakta yürüyen binlerce insanı güzel bir sollamayla ekarte edip atıyorsunuz kendinizi sessizliğe. Porta Pera’da sizi mekanın figürü Senyor Porta sizi karşılıyor. Duvarlarda, mönüde Senyor Porta’nın diyalogları size renk katıyor, biralarını methediyor, pastalarını övüyor.

Üç katlı, terasında sigara içilebilen mekanda çok zarif bir şıklık var. Tuvaletleri son derece hassas, titiz, garsonları da bir o kadar centilmen ve atik. İşte böyle olunca keyif adamı olarak buraya uğramamak kaçınılmaz oluyor benim için.

Peki biz neler yaptık, neler yedik, içtik? Kahve yanında güzel bir tatlı (şu an için ne yediğimi hatırlamıyorum, damağımdaki lezzetten ismi aklıma gelmedi) sandviç bizi bizden aldı. özellikle pizzaları, İtalyan işi hamur işi tatlıları ve biralarıyla farklılık yaratan Porta Pera’da fiyatlar da normalinde seyrediyor. Özellikle burada kahvaltılar çok nam salmış. Şanslıysanız bir sabah buranın balkonunda yer bulur kahvaltınızı ederken gelip geçen binlerce insanı da seyredebilirsiniz…

Pek mekan beğenmeyen ben, Taksim’de böyle bir yerin olduğunu gördükten sonra kendimden geçtim, kalkamadım ve gelemedim. Siz bu yazıyı okuduktan sonra bir deneyin, beğenmezseniz hesap benden… Saygılar efendim…

Hiç yorum yok: