22 Mayıs 2011 Pazar

HAVELKA - BAĞDAT CADDESİ - İSTANBUL

Bağdat Caddesi’nin klasik yerlerinden biridir Havelka… Caddebostan Barlar Sokağı’ndaki ününü Şaşkınbakkal’a kadar götüren bir maceradır onunkisi… Vardır müptelaları, Havelka derler başka bir şey demezler caddede, şahidim… En büyük özelliği nargilesidir buranın. Nargile için köz dağıtan arkadaşın adı ezbere bilinir, en popüler odur burada. Caddebostan’da yer alan Havelka’dayız nargilesever arkadaşlarla birlikte… Sigara içenlerin pek nargile sevmediğini varsayarsak biz biracıyız. Burada her şey var. Yemekler de, özellikle hamburgerler ve tostlar özenle geliyor,gördüm buna da şahidim.

Caddenin en popüler,klasik yerlerinden biri olan Havelka için anlatılacak bir şey yok aslında. Burada tavlasından tabusuna kadar birçok oyunu oynabilir dilediğinizce bira içebilirsiniz. Ha bu arada o kadar mekan gezdik çarpıcı bir tespitin olsun diyecekler de vardır aranızda. En ilginci pisuvarlar. İstanbul’da o kadar mekan gezdim kuşkusuz en yere yakın pisuvarlar burada. Öte yandan servisin kalitesini geçtim fiyatlardan bahsedelim. Mekanın nesi meşhur? Nargile… nargile 14 Tl… Biraver ise 40 TL… Tostlar 6-8 TL arasında değişiyor ama değer, dolu dolu… Burası zaten klasik, anlatılacak da bir şey yok. Yolu caddeye düşen bir uğrasın, hüsrana uğramaz. Bu arada sonradan öğrendim. Eskişehir’de de şube açmış Havelka…

Hiç yorum yok: