16 Haziran 2010 Çarşamba

BÜYÜKADA GÜNLÜĞÜ



Düşündüm de, çok olmuş gerçekten. En son ne zaman bisiklete bindiğimi unutmuşum. Orta 3 olabilir mi? Evet. Tam da üstüne bastım. O zamandan bu tarihe kadar özgürlüğün, kuş gibi uçmanın, her yokuşun bir de çıkışı olduğunu unutmuşum inanın. Amaç ne İstanbul'un gavur ... gibi yanan beton yığınlarından kaçmak ne de Büyükada'nın çok da temiz olmayan sularına kendimizi bırakmaktı. Amaç bisikletti.

Büyükada günlüğü başlıyor.

Büyükada'ya haftasonu gitmek imkansız, benim için. Kadıköy'den binseniz dolu, Kabataş'tan binseniz yine dolu. Sizin için ilk tercih ne olursa olsun Bostancı olmalı, bu bir. Ben Pazartesi gibi bir günde gittiğim halde zor yer buldum, bu iki olamaz. Kadıköy'den Adalar yaklaşık olarak 1 saat 20 dakika sürüyor. Yanınıza gazetenizi alın, derginizi okuyun, simit alın 50 kuruşa satılan çaylarla götürün onu. Ve adaya indik. Kötü alışkanlıklarımızdan dolayı hemen elimiz cebimize gitti ve yanında bir şeyler tüketmek için de iskelenin hemen sağında kalan çay bahçelerinden birine oturduk. Fena değil. Ama burasını tatil yeri olarak gördükleri için fiyatlar hiç de beklediğiniz gibi çıkmayabilir.

Geliyoruz ikiye. Ada'da denediğim tüm yemekler bende büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Midyetava berbattı, salataya içim acıdı. Hele biranın eşliğinde bir patates kızartması geldi, vay haline. Balık bile yedik ama inanın denizle alakası olmayan Kırıkkale'de bile yesem bu kadar kötü olamazdı. Bizim adalarımızı o meşhur Yunan adalarından ayıran en büyük özellik de bu işte. Nasıl olsa gelecekler diye, özen yok,itina yok. Sözün özü yemekler kötü. Fiyatlar nasıl? Biralar ortalama 7 TL. Balıklar 8-15 TL arasında değişiyor. Midyetava, salata ve iki biraya 38 TL ödedim. Normalde takmam ama içim yandı eridi gitti. Adaya yolu düşecek olanlar lütfen bunlara dikkat etsin. Öte yandan tuvalet gurusu değilim ama tuvaletlerin hali de içler acısıydı.

Dedik ya bisiklet için gittik... O zaman biraz da bundan bahsedelim. Bisiklet kiralamak adada saatliği 4 TL. Günlük almak isterseniz 10 TL ödemek zorundasınız. Zevk için her şeye değer. Verin. Faytona gerek yok. Siz çıkın o yokuşları. Sonra da bırakın gitsin, freni unutun. Ama çok kaza oluyor, dikkat. Faytonları hatalı sollama yüzünden b.k yoluna gidiyordum az daha...

Denize girmek önceliğimiz değildi ama yine de araştırdım. Çeşitli beachler var. Sadece çiftlerin girebildiği... Giriş kişi başı 25 TL. Bunun içinde sadece şezlong, minder ve şemsiye var. Dilerseniz kalabilirsiniz de... Bazı beachlerin kendine has bungalow evleri var. Fiyatları sormadım ama en yakın zamanda Büyükada'nın çok da temiz olmayan sularına kendimi atmak zorunda olduğum için bir kez de buraları ziyaret edeceğim. Ada günlüklerinden bu bilgileri de ilerleyen günlerde alabileceksiniz...

1 yorum:

Hans dedi ki...

En güzeli Heybeliada...