18 Temmuz 2011 Pazartesi

NAKİ BEY PLAJI - BÜYÜKADA

Marmaris’teki tatilimize +1 eklemek için İstanbul’dan bir sabah bir anda Büyükada’ya kaçtık. Cuma sabahı ama Kadıköy’e uğrayan vapurumuzda yine ayakta gideceğiz. Büyükadaya’ya ulaşınca başınıza bir anda plaj değnekçileri üşüşüyor. Elinize tutuşturulan bir sürü katalogdan siz birini seçip tekneyle yolculuğunuza başlıyorsunuz. Kataloglar çok önemli burada bizim gibi yöreyi bilmeyenler için… Hazırlanış ve görsellik açısından daha başarılı olan Naki Bey plajında aldık soluğu…

Büyükada’dan 10 dakikalık bir tekne yolculuğuyla Naki Bey plajına ulaştık. Plajda bir sessizlik hakim. Herkes sus pus olmuş, yüzlerden akan bin parça. Biz meyhaneye mi geldik yoksa plaja mı derken 3 dakika sonra uyanıyoruz. Sezen Aksu’dan gidiyorum çalıyordu biz gelirken giderken de Kazım Koyunca’dan işte gidiyorum… Güzel bir güneş, deniz İstanbul’a göre iyi ama çalan şarkılar bir meyhane havasında… Misafirler isyan ediyor, “2 günden beri geliyoruz, yeter artık bu şarkılar, içimizi kararttınız” diyorlar ama bize mi diyen yok. Çalışanların birçoğu kibarlıktan nasibini almamış, aralarında bu işi bilenler de var.
Tuvaletler ve duşlara ulaşmak zor, aynı zamanda sipariş vermek de… sipariş derken hemen fiyatlara geçelim. Bu plajda güneşlenmek ve denize girmek istiyorsanız 20 Tl ödemek zorundasınız. İçeride içeceğiniz her kola ve kahve için 5 TL. Bira için 8 TL ve aynı zamanda hamburger için de 8 TL ödeyeceksiniz.

Naki Bey plajından Ada’nın diğer tarafına dönüşler ise 1 saatte bir gerçekleştiriliyor. Mekanda gençler de hakim, cep telefonundan apaçi müziğini çalan arkadaşlar da… Naki Bey plajı sizi katalogdan cezbedebilir ama gittiğinizde müzikler içinizi karartabilir, gidip denizde bilerek boğulabilirsiniz. Denizi de fazlasıyla sığ. Git git git boyunuza gelmiyor.

Neyse, siz bunları okuyun, tekrar bir düşünün, elinizde başka şans varsa onları değerlendirin… Saygılar. Fotoğraflara da buradan ulaşabilirsiniz… TIKLAYIN